Image by Nathan Dumlao

Aşırı Terleme Nedir?

Aşırı Terleme Neden Olur?
Aşırı Terleme İçin Hangi Doktora Gidilir?

Aşırı terleme, herhangi bir aktivite, sıcaklık veya stres ortamında veya hiç bir şey olmadan vücudun özellikle el, koltukaltı, yüz ve ayak bölgesinde kişiyi rahatsız edecek şekildeki fazla terlemeleridir. Aşırı terleme yaygın olarak bütün bedende de görülebilmektedir. Yaz ve kış fark etmeksizin çok fazla terlemeler olabilmektedir. Doğal olarak yaz aylarında bu terlemeler daha da fazlalaşmaktadır.

Aşırı terlemeleri genelde iki gruba ayırabiliriz. Birincisi sebebi bilinmeyen doğuştan veya çocukluk çağlarında başlayıp ergenlik ve gençlik zamanlarında aşırı artan şekildedir. Ailesel olarak bireylerde görülme oranları %25 ile 50 arasında değişmektedir. Diğer grupta ise aşırı terlemeye neden olabilecek altta yatan bir hastalığı bulunmaktadır. Bu hastaların terlemeleri diğer gruba göre ileri yaşlarda başlamaktadır. Beraberinde görülen hastalıkları başlıca; şeker hastalığı, guatr bezinin aşırı çalışması, şişmanlık, hormon bozuklukları, kronik akciğer ve kalp hastalıkları, bazı ilaçlar, enfeksiyon hastalıkları ve anksiete gibi psikolojik problemlerdir.

Aşırı terlemelerle ilgili çalışmalar 1850 li yıllara kadar uzanmaktadır. En hızlı gelişim 1990 lı yıllarda endoskopik cerrahinin gelişmesiyle artmıştır. Artık günümüzde dünya üzerinde yaygın olarak hatta bazı cerrahlar 3000 üzerinde ameliyat ettikleri olgu sayılarını bildirmektedirler. Her yerde güvenle yapılabilen bir işlem haline gelmiştir. Ülkemizde de 1990 lı yıllarda başlamış, 2000 li yıllardan sonra giderek artmıştır.

Aşırı Terleme Nedir? Kısa Bilgiler