özofagus yemek b0rusu kanseri.jpg

Özofagus Hastalıkları
(Yemek Borusu)

Özofagus, halk arasında bilinen ismiyle yemek borusu, ağız boşluğunu mideye bağlayan, kas yapısında bir tüptür. Özofagusun besinlerle temas eden iç yüzeyi yassı epitel (skuamöz) hücrelerle kaplıdır; bu hücrelerin kanserleşerek kontrolsüz çoğalmasına skuamöz hücreli karsinom (yassı hücreli kanser) adı verilir.

Özofagus Hastalıları Nelerdir?

Akalazya Nedir?

Yemek borusunun mideye girdiği bölgede duvar kaslarının yeterince gevşeyememesi nedeniyle yutma güçlüğünün oluşmasıdır. Burada özellikle sulu gıdalara karşın yutma güçlüğü daha belirgindir. Hastalar katı gıdaların daha rahat geçtiğini ifade ederler. Bu durum tanıda bize yardımcıdır. Yemek borusunun diğer hastalıklarında bu durum terstir. Akalazyanın tedavisi cerrahidir.

Divertikül Nedir?

Yemek borusunun dışa doğru kese şeklinde genişlemesidir. Bu kesenin duvarı ya yemek borusunun içindeki mukoza olmakta, yada bütün tabaka kese oluşturabilmektedir. Toplumda sık görülebilen bu hastalık, şikayet haline dönüştüğünde tedavi edilmeleri gereklidir. Ağız kokusu yapabilir, Kanamaya sebep olabilir, Yutma güçlüğüne yol açabilir. Tedavisi cerrahi olarak kesenin alınmasıdır.

Özofajit Nedir?

Yemek borusunun en içinde bulunan mukozanın, enfeksiyon veya kimyasallarla tahriş olmasıdır. Ciddi göğüs ağrılarına ve yutma güçlüklerine sebep olurlar. Burada ki sebep araştırılarak nedene göre tedavisi yapılır. Tedavi daha çok medikal yöntemlerle ( ilaç ) olabilmektedir.

Yemek Borusu Kanseri Nedir?

Kanserler arasında daha az sıklıkla görülmesine karşın bazı bölgelerde yeme ve içme alışkanlığına bağlı olarak daha fazla görülebilmektedir. Ülkemizde sıklıkla doğu ve güneydoğu bölgesinde diğer yörelere göre sık gözlenmektedir. Hırçın ve yayılımcı bir kanser türüdür. Hastaya şikayet verdiği zaman çoğunlukla vücudun birçok yerine yayılmış olarak tespit edilirler.

En iyi tedavi metodu halen cerrahi tedavidir. Destek olarak kemoterapi ve veya radyoterapi uygulanmaktadır.

yemek borusu.JPG

Yemek Borusu Kanseri Kısa Bilgiler