• Yazarın fotoğrafıProf. Dr. Serdar Han

Akciğer Kanseri Ameliyat Edilir mi?

Akciğer Kanseri Ameliyatında Merak Edilenler;

Akciğer Kanseri Ameliyat açık mı? kapalı mı? yapılacak.

Günümüzde birçok branşta olduğu gibi göğüs cerrahisinde de kapalı ameliyat yöntemleri daha fazla kullanılmaya başlanıldı. Her hastanın durumu farklı özellik gösterdiğinden ve ameliyat sırasında çıkabilecek bir durumda hasta güvenliği neyi gerektiriyorsa ve ne gerekli ise o yapılmaktadır. Kapalı başladığımız bir ameliyat açık ameliyata dönebilmektedir. Kapalı ameliyatımızın adı videotorakoskopik girişim, robotik cerrahidir. Açık ameliyatımızın adı torakotomidir. Yani her hasta kapalı ameliyata uygun olmayabilir.

2- Ameliyat ne kadar sürecek?

Hastamız ameliyathaneye alındıktan sonra anestezi süreci başlar. Göğüs cerrahisinde anestezi süreci detaylıdır. O nedenle en az 30 dk ile 1 saat arasında değişmektedir. Bazen bu süre kapalı ameliyat ile yapmaya karar verdiğimiz hastalarda 2 saati bulmaktadır. Bundan sonra da hastaya pozisyon verme aşaması gelmektedir. Hastanın cerrahiye başlama süresi yaklaşık 2 saattir. Ondan sonra akciğer ile ilgili işlem yaklaşık duruma göre 2-3 saat olabilmektedir. Bazen bu süre vakanın durumuna göre uzayabilmektedir.

3- Ameliyat sonrası odasına mı çıkacak?

Akciğer ameliyatları çok ağır ve riskli olduğundan genelde ilk gün yoğun bakımda tutulur. Genel durumunda belirgin bir iyilik mevcutsa servisteki odasına çıkartılır. Değilse yoğun bakımda toparlayana kadar tutulur.

4- Ne zaman taburcu olur?

Hastalarımızın taburcu olması için başlıca kriterlerimiz. Dreninin çekilmesi, akciğer filminin iyi olması, vital bulgular dediğimiz tansiyon, nabız ve saturasyonun iyi olması, mobilize olması, yemeklerini yiyebilmesi, tuvalet sorununun olmaması ve ağrı durumunun en az olması durumunda hastamızı kontrollere gelmek üzere taburcu edebiliriz.

5- Ne zaman tam iyileşir?

Hastamız taburcu olduğunda tam iyileşmiş sayılmaz. Sadece hastaneden taburcu olma aşamasına gelmiştir. Hastane de uzun süre yatış hem hastanın moralinin bozulması hem de hastane enfeksiyonu riski nedeniyle önerilmez. Bu nedenle stabilleşen hasta evine iyileşme sürecinin hızlanması için gönderilir. Tam iyileşme akciğer ameliyatı olanlarda ortalama 2 aydır. Bu süre içinde ağır iş yapmamaları gerekmektedir. İki ay sonra eski düzenlerine dönmektedirler.