prof dr serdar han

Hava Yolu Hastalıkları Nelerdir?

Trakea Darlığı Nedir?
( Ana Hava Yolu Nefes Borusu )

Tıp Dilinde Trakea, halk dilinde nefes borusu ve/veya soluk borusu çapının azalmasına bağlı olarak hastada nefes darlığı oluşmaktadır. Hastanın günlük yaşamını etkileyen seviyelere kadar gelebilmektedir. Genelde bir travma, uzun süren entübasyon sonrasında veya açılmış trakeostomi sonrasında oluşmaktadır. Hemen her seviye de görülebilmektedir. Genelde subglottik daralmalar fazla görülmektedir. Burada ki daralmalar la mücadele biraz daha zor ve uzun süreli olmaktadır. Daralmalarda ki ana tedavi metotları dilatasyon

( genişletme ) yöntemi, ameliyatla daralan alanın çıkarılması veya bunlar mümkün değilse daralma alanını devamlı geniş tutmaya yarayan stent uygulamalarıdır. Son zamanlarda lazer uygulamaları da yapılmaktadır.

Trakea Tümörleri Nedir?

Nadir görülen tümörlerdir. Tedavisi cerrahidir. Cerrahi tedavi edilemeyen veya tekrarlayan durumlarda hava yolunu açık tutmak için lazer uygulamaları ile beraber stentler kullanılmaktadır.

Bronş Karsinomları Nedir?

Daha küçük hava yollarının hastalığıdır. İki tipi vardır. Tipik ve atipik olarak adlandırılırlar. A tipi olanı kötü huylu olanıdır. Her ikisinde de cerrahi tedavi ana yöntemdir.

Trakea Ostonemi Nedir?

Mevcut hava yolları ile nefes alamayan hastalara daha rahat nefes almaları için açılan hava yolunun adıdır. Eğer hastanın durumu daha sonra düzelirse bu açılan hava yolu kapatılabilmektedir. Hasta normal soluyabilmektedir.

Hava Yolu Hastalıkları (Trakea) Kısa Bilgiler